Tarihçe

Burt's Bees Hakkında

Burt’s Bees Hakkında

Tarihçe

Burt’s Bees olarak 25 yılı aşan geçmişimizde büyüdük ve birçok değişim yaşadık, ama formüllerimiz, değerlerimiz ve doğal yaklaşımımız değişmedi ve asla değişmeyecek.

 

1984 – Her Şeyin Başladığı Zaman

Her Şeyin Başladığı ZamanBurt’s Bees’in tarihi 1984’te ressam Roxanne Quimby ve arı yetiştiricisi Burt Shavitz’in, Burt’ün arıcılık işinin yan ürünü olarak balmumundan yapılmış mumlar satmak için Maine’de bir araya gelmeleri ile başladı. Yer aldıkları ilk el sanatları fuarında 200 $’lık satış yaptılar ve ilk senenin sonunda toplam satışları 20.000 $’ı buldu. Detaylara karşı gösterdikleri titizlik başarılarının ayrılmaz bir parçası oldu. Örneğin, Roxanne kadınların bir mumu satın almadan önce mutlaka altına da baktıklarını fark etmişti. Roxanne düzgün bir şekilde kesilmiş, pürüzsüz yüzeylere sahip mumların tüketiciler tarafından kaliteli olarak algılandığını biliyordu.

 

1989 – Burt’s Bees’in ünü Yayılıyor

Burt's Bees'in ünü YayılıyorÜrünlerin ünü en sonunda New York’a kadar uzandı ve 1989’da Zona isimli ünlü Butik yüzlerce mum siparişi verdi. Ve Burt’s Bees üretimini genişletmeye başladı. 40 kadar yeni çalışanla beraber terk edilmiş bir bowling salonunda bir atölye kuruldu. Bu sıralarda Roxanne 19. yüzyıl’da yazılmış bir ev yapımı kişisel bakım tarifleri kitabı buldu, Burt’s Bees’in asıl tarihi de tam olarak bu zamanlarda başlamış oldu.

 

1991 – Balmumunun Yeni Kullanım Alanı

Balmumunun Yeni Kullanım AlanıBurt’s Bees’in tam olarak bir şirket haline geldiği 1991’de, yılda yarım milyon mumun yanı sıra gazlı sobalarda hazırlanan doğal sabunlar ve parfümler de satılıyordu. Aynı yıl Burt’s Bees dudak bakım kremini de ürün yelpazesine eklemeye karar verdi ve bugün bu ürün en çok satan ürünümüz.

 

1993 – İlerleme Zamanı

İlerleme ZamanıSürekli genişletilen yeni ürün çeşitleri ve çoğalan siparişlerle Burt’s Bees 1993 yılında daha da genişleme kararı aldı ve uluslararası bilinirliğe sahip birçok firmanın da bulunduğu North Carolina’ya taşındı. Yine aynı yıl bütün ürün portföyünü kişisel bakım ürünlerine yöneltme kararı alındı.

 

1994 – Yeni Bölgeye Alışmak

Yeni Bölgeye AlışmakBurt’s Bees Creedmoor’daki 1672 metrekarelik eski konfeksiyon fabrikasını kullanmaya başladı ve 1994 yılında da bu fabrika yakınında Chapel Hill’de ilk perakende satış mağazasını açtı. O yıl Burt’s Bees’in ürün grubunda, bazıları Japonya’ya kadar dağıtımı yapılan toplam 50 ürün bulunmaktaydı.

 

1998 – Daha Küçük Boy, Daha Büyük Başarı

Daha Küçük Boy, Daha Büyük Başarı1998’de yıllık satışlar 8 milyon $’ı aştı ve ürün grubunda mevcut olan 100’den fazla ürün Whole Foods Market ve Cracker Barrel gibi Amerika’nın ünlü mağaza zincirleri dahil 4.000’den fazla mağazada satılmaya başlandı. Aynı yıl satışa çıkan seyahat boyu cilt ve saç bakımı ürünleri bir anda en çok satan ürünler haline geldi. Sonraki yıl, denizden gelen içeriklerle hazırlanan banyo ürünlerinin yanı sıra süt ve şeker enzimleri içeren ilk vücut losyonları da piyasaya sürüldü.

 

1999 – Uluslararası Genişleme

Uluslararası Genişlemeİlerleyen birkaç yıl boyunca ürün yelpazesi genişledi, kar arttı ve çalışılan alan da büyütüldü. Durham’da Research Triangle yakınlarındaki 9755 metrekarelik yeni bir alana taşınıldı, daha sonra bu alan 12635 metrekareye genişletildi. Aynı zamanlarda E-Ticaret web sitesinin açılmasıyla ürünler ülke dışında da satışa sunulmaya başlandı. 2002 ve 2003’te ise oldukça popüler hale gelen Bebek Arı Serisi’nin yanı sıra diş macunu ve şampuan gibi ürünler de piyasaya sürüldü.

 

2002 – Çevresel Sorumluluk

Çevresel SorumlulukBu kadar gelişmeye rağmen Roxanne şirketin Maine’deki köklerini unutmadı ve Burt’s Bees’in karının bir kısmıyla Kuzey Maine’de orman arazileri satın alarak, bu ormanları imardan korudu. Bu hareket sonucunda Maine’de yaklaşık 75000 hektarlık orman arazisinin korunmasını destekleyen The Nature Conservancy ile olan uzun süreli ilişkinin temelleri atılmış oldu.

 

2007 – Sektör Öncülüğüne Rağmen İlerlemeye Devam

Sektör Öncülüğüne Rağmen İlerlemeye DevamBurt’s Bees Target, Kroger and Rite-Aid gibi Amerika’nın en büyük zincirleri dahil yaklaşık 30.000 kadar mağazada, satışları toplamda 250 Milyon $’ı bulan, tanınan bir marka haline geldi. Güneş ürünleri ve duş jelleri serileri piyasaya sürüldü. Ve Burt’s Bees, doğallığı önemseyen diğer firmalarla bir araya gelip doğal olarak tanımlanan ürünlerin nasıl özellikler taşıması gerektiğine dair standartları belirlenmesi gibi bir işe imza attı. 30000’in üzerinde tüketici bu amaç doğrultusunda hazırlanan bir dilekçeyi imzalayarak bu çabaları destekledi. Son olarak Koloni Çöküş Sendromu hakkında toplumu bilinçlendirmek için kamu hizmeti duyurusu hazırladı ve bu duyuru toplum için de son derece gündemde olan bir konu haline geldi.

 

2009 – Doğallığın 25. Yılı Kutlanır

Doğallığın 25. Yılı Kutlanır25 yılın bu kadar çabuk geçeceği kimsenin aklına gelmezdi. Burt’s Bees 25. yılını markanın sadık hayranlarına güzellik hediyeleri vererek kutladı, 25 günde 25.000 balmumu içeren dudak bakım kremi ve diğer hediyeler dağıtıldı. 500.000’in üzerinde katılımcı Facebook sayfasından kutlamaları takip etti. Burt’s Bees büyümeye devam ederek 2009’da Kore’de satılmaya başladı. Ayrıca Amerika’da en iyi ikinci yeşil marka ödülünü aldı. Bu 25 yıl Burt’s Bees için çok heyecanlı bir gelişimdi ve daha nice 25 yılı büyük bir istekle bekliyoruz.

 

2011 – Gerçek Doğal Güzellik Artık Türkiye’de!

Gerçek Doğal Güzellik Artık Türkiye’de!Burt’s Bees ürünleri 2011 yılında Türkiye’de tüketicilerin beğenisine sunuldu.